Faktory, které ovlivňují úspěšnost SEO


Můžete mít pocit, že stačí mít jen dobrý titulek a pár zpětných odkazů. Anebo můžete mít pocit, že analýzy jsou pro vás španělskou vesnicí a nevidíte v nich žádný význam a důležitost. Jenže SEO na internetu má obrovský význam, a to zejména pro podnikatele nebo obecně jedince, kteří chtějí zaujmout větší počet lidí. Záleží především na tzv. on-page a off-page vlastnostech textu.

 seo z kostek


On-page faktory


Mezi tyto se řadí prvky, které mohou přímo ovlivnit tvůrci webů. I zde to můžeme ještě rozdělit na obsah, odkazy a stavbu. U obsahu záleží na kvalitě, výzkumu, použitých slovech a frázích, zaujetí čtenáře a aktuálnosti. Vždy musíte dbát na to, aby byl text dobře a zajímavě napsaný a záleží také na dobře známých frázích, které znají všichni. Využívat byste měli také klíčových slov v samotném textu, zaujmout každého čtenáře a samozřejmě se držet aktuálních, společenských témat.

 

Odkazovat se můžete na jiné články, jiné weby apod. Vždy byste ale měli používat klíčová slova, která se budou vztahovat k danému tématu a zároveň budou mít šanci na úspěch při vyhledávání. To zjistíte například na Google Analytics.
ukazovátko na grafu

 

Úspěšnost stavby textu závisí na odpovědi na tři základní otázky, a to:


  • Procházejí vyhledávače snadno jednotlivé stránky vašeho webu?

  • Reaguje váš web dostatečně rychle?

  • Obsahují vaše URL adresy klíčová slova, jsou krátké a srozumitelné?


 


Off-page faktory ovlivňují čtenáři


On-page vlivy jsou samozřejmě důležité pro čtenáře, návštěvníky i další stránky. Potenciálního zákazníka samozřejmě zajímá, jestli je obsah nejen zajímavý, ale především zda je z důvěryhodných zdrojů. A co nejvíc externích odkazů vede na vaši stránku, tím lépe.

 

Stejně tak je zajímá, zda se o vás zajímají a pozitivně vás hodnotí respektovaní uživatelé sociálních sítí a jak moc se angažujete právě na sociálních sítích. S tím souvisí právě důvěryhodnost, kterou si dnes každý může zjistit pomocí komentářů, „lajků“ či recenzí. Pokud se své činnosti věnujete dlouhodobě, tak budete také působit profesionálně.

 
Personalizace souvisí se zemí, na kterou cílíte. Oblasti, na kterou se zaměřujete. Pozorovat také můžete uživatele, kteří se k vám vrací, pravidelně navštěvují váš web, dává „lajky“ apod. Tohle všechno, společně s doporučením od přátel vám pomůže, abyste dosáhli svého snu.

4.7
04
6 měsíci ago